Poznajmy się

Poznajmy się

Nasza firma to przedsiębiorstwo rodzinne.

 

Tato Włodek założył firmę w 1986 roku po 8 latach pracy w branży kamienia naturalnego w dużej, państwowej firmie Kombinacie Kamienia Budowlanego KAMBUD w Krakowie – Zakład Kamienia Budowlanego w Bolesławcu. Córka Paulina dołączyła do firmy w roku 2004, a Marta w 2007 roku.

Tata Włodek opiekuje się głównie klientami biznesowymi w tematach o charakterze typowo budowlanym (elewacje, posadzki, schody i inne przestrzenie zarówno w obiektach biurowych, apartamentach, jak i siedzibach firm i władz państwowych).

Z wykształcenia jest technikiem budowlanym. Ma prawie pół wieku doświadczenia w branży kamienia. Konsultant Polskiego Związku Kamieniarstwa (dawniej Związku Pracodawców Branży Kamieniarskiej) ds. obróbki i montażu kamienia.

Rzeczoznawca w Stowarzyszeniu Inżynierów i Techników Przemysłu Materiałów Budowlanych oddział w Krakowie (Stowarzyszenie to jest członkiem Federacji Naukowo-Technicznej NOT) w zakresie kamienia.

Członek – Założyciel oraz Członek Zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Producentów Wyrobów z Kamienia.

Rzeczoznawca kamieniarski w Ogólnopolskim Stowarzyszeniu Producentów Wyrobów z Kamienia oraz Kierownik Zespołu Rzeczoznawców  w tym Stowarzyszeniu. Specjalność: stosowanie i ocena robót kamieniarskich w budownictwie oraz obróbka ręczna i mechaniczna w zakładach obróbki kamienia.

W roku 2015 został odznaczony medalem „Zasłużony dla Kamieniarstwa Rzeczypospolitej Polskiej ” przez ówczesny Związek Pracodawców Branży Kamieniarskiej, obecnie Polski Związek Kamieniarstwa”

Pasjonat kamienia.

Zapraszamy do skorzystania z usług Rzeczoznawcy Kamieniarskiego na stronie  https://rzeczoznawcakamieniarski.pl

Córka Paulina zajmuje się przede wszystkim sprawami administracyjnymi oraz wyborem i zakupami maszyn i urządzeń wykorzystywanych przy produkcji indywidualnych elementów kamiennych dla naszych klientów. Decyduje o bieżących zakupach.

Z wykształcenia jest magistrem ekonomii. Jest bardzo rzeczowa. Wszelkie dokumenty to jej żywioł. Przygotowuje różnego rodzaju zestawienia, analizuje umowy, podejmuje decyzje związane z wydatkami. Ukończyła dodatkowo kilka kursów o charakterze ekonomiczno-księgowym w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce, oddział Poznań.

Zdarza się jej również pracować z klientem. Specjalizuje się w przygotowywaniu projektów pod indywidualny podział elementów kamiennych, planuje np. podział posadzki na elementy o indywidualnych wymiarach, co wynika z łącznego metrażu posadzki i wymiarów płyt kamiennych, jakie są dostępne w danej chwili w naszym magazynie.

Rzeczoznawca kamieniarski w Ogólnopolskim Stowarzyszeniu Producentów Wyrobów z Kamienia. Specjalność: ocena projektów, produktów z kamienia oraz poprawność montażu kamienia we wnętrzach, technologie cięcia i obróbki kamienia, organizacja produkcji i BHP.

Córka Marta zajmuje się marketingiem i promocją firmy i kamienia, jako znakomitego materiału budowlanego oraz obsługą klienta indywidualnego głównie w projektach związanych z wykorzystaniem kamienia we wnętrzu.
Członek – Założyciel Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Producentów Wyrobów z Kamienia, jest także Członkiem Zarządu – Dyrektorem Biura.

Z wykształcenia jest magistrem ekonomii. Jest bardzo relacyjna. Lubi ludzi i kontakt z nimi. Aby zrozumieć punkt widzenia projektantów ukończyła podyplomowe studia z Aranżacji Wnętrz w Wyższej Szkole Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa (obecnie Collegium Da Vinci).

Jest zwolennikiem zasady „Bądź szczery i autentyczny w relacji z Klientem”. Uważa, że Klient zaufa firmie wtedy, kiedy pozna ludzi, którzy ją reprezentują. Oczywiście musi być tutaj również nić sympatii i porozumienia.

Nasza firma jest firmą rodzinną.
Z raportu „Polacy o firmach rodzinnych”, edycja V, rok 2018, tytuł raportu „Nie tylko dla pieniędzy” wynika, że firmy rodzinne są bardzo pozytywnie odbierane przez klientów. Postrzegane są jako godne zaufania i uczciwe. W ocenie Polaków rodzinni przedsiębiorcy są: pracowici, zaradni, kreatywni, zapracowani, odważni, uczciwi.

Z raportu możemy wyczytać, że przedsiębiorcy rodzinni plasują się w pierwszej dziesiątce zawodów zaufania publicznego obok strażaka, lekarza, czy nauczyciela. Klienci są skłonni częściej dokonywać zakupów w firmach rodzinnych i więcej zapłacić za produkty czy usługi tych firm.

Jest nam bardzo miło, że takie firmy, jak nasza postrzegane są w tak pozytywny sposób.

Wyrazem tego może być fakt, że przez lata istnienia firmy zdobyliśmy mnóstwo nagród i wyróżnień w konkursach branżowych oraz wiele podziękowań za pomoc udzieloną lokalnej społeczności.

Bardzo często wyrazem wdzięczności za tą pomoc są przepyszne domowe wypieki lub własnoręcznie produkowane nalewki.
Jeśli chcesz poznać historię naszej firmy, która miała również trudne momenty i prawie przestała istnieć … czytaj dalej…


Jak to się wszystko zaczęło?

W 1976 roku Tata Włodek kończy technikum budowlane i rozpoczyna pracę w Poznańskim Przedsiębiorstwie Budownictwa Przemysłowego nr 2 w Poznaniu. Po dwóch latach pracy przenosi się do dużego, państwowego przedsiębiorstwa budowlanego KAMBUD, które specjalizuje się w robotach kamieniarskich na stanowisku Kierownika Robót Montażowych głównie w północno-zachodniej Polsce.

 

Jest rok 1986, czas deficytów wszelkich dóbr na polskim rynku, czas bardzo trudny dla przedsiębiorczości i wszelkiej, prywatnej inicjatywy. Projekt własnej firmy rusza oficjalnie w sierpniu 1986 roku i trwa do dziś … z większymi i mniejszymi sukcesami, porażkami i kilkoma poważnymi punktami zwrotnymi w dziejach firmy. 

Lata 90-te to olbrzymia aktywność wśród dużych klientów – Generalnych Wykonawców sporych obiektów budowlanych, głównie obiektów o charakterze publicznym (banki, poczty, budynki biurowe, siedziby firm tworzących w Polsce gospodarkę kapitalistyczną itp.).

Z czasem (koniec lat 90-tych) do firmy docierają klienci indywidualni. Przychodzą sami w poszukiwaniu drobnych elementów z kamienia do swoich wnętrz (parapety, blaty, schody itp.). Ich obsługa wymaga zmian technologicznych i przeorganizowania firmy.

Wtedy pojawia się poważny problem … Klienci przychodzą, a my nie jesteśmy gotowi na to, aby ich obsłużyć. Rynek jest chłonny, a my nie nadążamy z jego obsługą … klasyczna „klęska urodzaju”.

Przystosowujemy firmę do nowych warunków rynkowych. Ale powoli rynek staje się nasycony, a o klienta trzeba się zacząć intensywnie starać. Nie wystarczy już mieć produkt i możliwości jego wykonania, trzeba jeszcze zachęcić klienta do tego, aby skorzystał z naszej oferty. Wychodzi nam to coraz lepiej. Rynek hula pełną parą. Równocześnie obsługujemy jeszcze duże budowy, które z czasem przynoszą coraz mniejszą rentowność, a niektóre z budów generują nawet straty.

Przychodzi rok 2010. Czas poważnego kryzysu w branży budowlanej i sporych strat finansowych. I pytanie – co dalej?

Dajemy radę. Walczymy o firmę i jej przetrwanie. Mozolnie i powoli wychodzimy z kryzysu. Zmieniamy strategię. Powoli wycofujemy się z bardzo dużych projektów budowlanych, a coraz częściej kierujemy swoją ofertę do klienta indywidualnego oraz małych i średnich przedsiębiorstw.

Jednak w 2016 roku pojawia się kolejny, duży kryzys – poważna choroba nowotworowa Taty, a w tle trudna sytuacja finansowa firmy.
I znów pytanie – co dalej?

Tata odsuwa się od prowadzenia firmy i skupia się na wyczerpującym leczeniu, które trwa dwa lata. Dowodzenie w firmie przejmuje córka Paulina. Skrupulatnie liczy każdy grosz i podejmuje poważne decyzje, rzutujące na dzisiejszy obraz firmy.

W wielu rozmowach pomiędzy siostrami pojawia się pytanie – co robimy? A może zamknąć firmę? Ale to nie takie proste …. Wiele spraw wydaje się nie do załatwienia… Konsultacja z chorym Tatą w zasadzie kończy dyskusję … „Dziewczyny, kamień i ta praca to całe moje życie. To jest to co kocham i potrafię robić. Nie wyobrażam sobie pracy w innej branży mimo, że ta do łatwych nie należy …”. Cóż … po takim postawieniu sprawy w zasadzie nie pozostaje nam nic innego, jak kontynuować dzieje naszej rodzinnej firmy.

Z końcem 2017 roku do firmy powoli wraca Tata.
Te dwa lata były jednymi z trudniejszych w całej historii firmy. Pojawiło się wiele przemyśleń, analiz i wniosków. Budujemy firmę na nowo, z nową strategią i nowymi założeniami. Stawiamy na autentyczność i szczerą relację z klientem. Staramy się doradzić klientowi wybór odpowiedniego materiału do konkretnej przestrzeni. A to są lata doświadczeń, prób i błędów. Jest kilka projektów, którymi wstyd się chwalić. Ale człowiek uczy się na błędach, bo to właśnie błędy pozwalają na rozwój i doskonalenie. W naszym portfolio mamy zdecydowanie więcej projektów, którymi z dumą chwalimy się na każdym kroku. Do dziś uważamy, że branża kamienia jest rzemiosłem i trudno „ubrać” ją w korporacyjne struktury.

Firma WRIMAR obchodziła w 2021 roku  jubileusz 35-lecia działalności.

Zapraszamy z tej okazji do lektury wywiadu z Założycielem Firmy Włodzimierzem Ratajczakiem.

35 lat Wrimar

Aby złożyć zapytanie na kalkulację produktów z kamienia napisz do nas

Napisz do nas!

61 29 62 900

61 29 70 020

biuro@wrimar.pl

Siedziba firmy